Zwiększając możliwości systemu wydechowego nie możemy zapomnieć o ułatwieniu silnikowi zasysania powietrza z zewnątrz. Elementem, który hamuje ten proces jest filtr powietrza. W sporcie często stosuje się silniki bez filtra powietrza. Rozwiązanie to jednak znacznie skraca żywotność silnika i zwiększa prawdopodobieństwo nie dojechania do mety. Firma K&N znalazła rozwiązanie tego problemu już trzydzieści lat temu. Filtry były pierwotnie zaprojektowane do samochodów biorących udział w pustynnym wyścigu Baja Mexico. W tak ciężkich warunkach normalne filtry nie sprawdzały się. Do dzisiaj w sporcie wyczynowym ponad 90% zawodników używa filtrów K&N. Filtry K&N są uznane przez najlepsze teamy startujące w rajdzie Paryż-Dakar, Rajdowych Mistrzostwach Świata czy w Formule 1.
Już na pierwszy rzut oka widać różnicę pomiędzy standardowym filtrem powietrza a wyczynowym filtrem K&N, duże otwory w powierzchni filtrującej są przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż o 40%. Filtr jest złożony z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siateczkami. Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra - nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje. W momencie gdy na powierzchni filtra odłoży się 2 - 3 mm warstwy brudu filtr należy umyć i nasączyć preparatem K&N.
Jak wszyscy wiemy, podstawowym zadaniem filtra jest dostarczanie do silnika czystego powietrza, w przeciwnym razie może dojść do poważnego zniszczenia elementów mechanicznych silnika. W świetle tego faktu zdarza się spotkać kierowców, którzy nie montują w swoich samochodach filtrów powietrza w obawie o stratę mocy! Są w błędzie, badania na hamowniach oraz na torach wyścigowych przeprowadzone przez przodujące team'y Formuły 1 takie jak Williams, Honda, Benetton, Cosworth i Jaguar jasno dowodzą, że zastosowanie filtrów K&N nie powoduje straty mocy lub momentu obrotowego w porównaniu do układów dolotowych pozbawionych jakiegokolwiek filtra powietrza.
Filtry K&N znajdują zastosowanie w najbardziej wymagających warunkach - były montowane przez Amerykańska armię podczas wojny w Zatoce w helikopterach AH-64 Apache.
W naszej ofercie dostępne są wkłady, które pasują jako zamiennik normalnego papierowego filtra oraz filtry stożkowe typu X-Stream i tak zwane zestawy 57i. Wymagają one demontażu fabrycznej puszki powietrza, ale za to w znacznie większym stopniu podnoszą moc (nawet do 5% przyrostu mocy). Ekstremalnym rozwiązaniem jest montaż zewnętrznego wlotu powietrza. Doprowadza on chłodniejsze (nie ogrzane przez silnik) powietrze, które ma większą gęstość, a co za tym idzie w tej samej objętości, mieści się większa ilość atomów tlenu, tak pożądanych w mieszance paliwowej. O najwyższej jakości filtrów K&N świadczy 1.600.000 km gwarancji.